Sadržaj
Šta je grafički dizajn?
Suvoparna školska definicija kaže da je grafički dizajn disciplina dizajna koja se bavi izradom štampanih rešenja što podrazumeva praksu kombinovanja teksta i slike. U novijem značenju grafički dizajn uključuje grafičke produkcije prilagođene elektronskim medijima, odnosno Internetu, televiziji… Grafički dizajn se često definiše i kao jedan od oblika komercijalne umetnosti. sta je graficki dizajn
Za Vas, kao našeg potencijalnog klijenta, dovoljno je reći da je grafički dizajn vizuelna komunikacija Vašeg brenda ili firme sa tržištem. To je način na koji se predstavljate potencijalnim klijentima ili mušterijama, način na koji predstavljate viziju svoje kompanije i vrednosti koje ona predstavlja. Ta komunikacija mora biti jasna, koncizna i upečatljiva. Drugi važan aspekt, makar za nas, jeste vidljivost. U današnjem poslovanju postaje važnije nego ikada da se već na prvom koraku ili pri prvom utisku izdvojimo od konkurencije i uspešno prenesemo poruku.
Ovako shvaćen, grafički dizajn može biti moćan saveznik u Vašem poslovanju. Jasna poruka u prijemčivom obliku i izgledu, koja predstavlja otelotvorenje Vaše vizije ili cilja, može biti upravo ona komparativna prednost koja Vas odvaja od drugih. sta je graficki dizajn
„Savladaj pravila kao profesionalac
da bi mogao da ih kršiš kao umetnik.“
— Pablo Pikaso
Šta to praktično znači?
To praktično znači da je naš zadatak da vizuelnim sredstvima prenesemo Vašu ideju, odnosno da je prilagodimo namenjenoj svrsi. Ta svrha može varirati od informisanja, preko uveravanja pa do edukacije. Funkcija grafičkog dizajna jeste da daje formu i oblik informacijama, odnosno da oblikuje proizvod koji ima svoj smisao. sta je graficki dizajn
Kada su firme u pitanju, grafički dizajn ima zadatak da poveže Vašu firmu ili brend sa ciljnom grupom kojoj je namenjen Vaš proizvod. To znači da je potrebno stvoriti vizuelni identitet organizacije, tačnije logotip, boje i prateće elemente, standardne vizuelne forme kao što su vizit karte, memorandumi, koverte, štampanu galanteriju (rokovnike, olovke, upaljače…), pakovanja, brendirana vozila, prostorije preduzeća, ali i digitalne forme kao što su web sajt, mejlovi sa ponudama, potpisi u mejlovima, vizuali namenjeni društvenim mrežama… Primena može biti zaista široka, naročito ako je osnovna ideja efektna i kvalitetna. sta je graficki dizajn
Jednom adekvatno uspostavljen vizuelni identitet Vas može služiti godinama, pa i decenijama, ukoliko raste i razvija se sa preduzećem. Primer može biti Coca Cola koja svoj identitet nije značajnije menjala, mada se vidi jasna evolucija. U današnje vreme se brendovi sve češće vezuju uz određeni stil života, pominju se termini kao što je ekosistem koji korisnika čini delom šire grupe okupljene oko neke ideje, ili često društveno angažovanog cilja. sta je graficki dizajn
Otuda se kao cilj vizuelnog identiteta javlja umeće uveravanja i promovisanje brenda ili ideje. Da bi ovaj cilj bio postignut presudna je kreativnost. Adekvatan vizuelni identitet povećava vrednost preduzeća prenoseći ideje i vrednosti na nov i neuobičajen način čime povezuje brend sa kupcima. sta je graficki dizajn
Šta će to meni?
Sa čisto poslovne strane odgovor može biti zaista jednostavan: prvi utisak. U današnjem svetu, naročito poslovnom, klijenti koji su zainteresovani za saradnju sa Vama ili nekom sličnom kompanijom najčešće biraju na osnovu prvog utiska. U trenutku kada Vi postajete svesni da klijent X uopšte postoji, on je, svesno ili ne, već stekao utisak o Vašoj kompaniji. sta je graficki dizajn
Najčešće je najpre video sajt jer mu je pretraživač servirao upravo Vas među prvim rezultatima, ili je kontakt posledica nekog susreta tokom kog je od nekoga dobio flajer ili vizitkartu sa Vašom ponudom. Ostale mogućnosti pokrivaju društvene mreže, video reklame… Zadatak dobrog grafičkog dizajna je da upravo na bazi tog prvog, najjačeg utiska opredeli klijenta da svoj posao donese baš Vama. Da budemo precizniji: naš posao je da potencijalnog klijenta dovedemo do Vaših vrata. Dalje je na Vama. sta je graficki dizajn
„Postoje tri reakcije na dizajn: dobro, loše ili VAU!
Vau je ona kojoj težimo.“
— Milton Glaser
Kako to izvesti?
Sada se vraćamo na pitanje vizuelnog identiteta i dizajna. Vizuelna sredstva i tekst, ako se dobro kombinuju i dopunjavaju, mogu biti moćan saveznik u poistovećivanju ciljne grupe sa Vašom kompanijom i vrednostima koje ona predstavlja. Na taj način će klijent Vašu kompaniju osetiti kao blisku i želeće da radi dalje sa Vama. Sa tim utiskom će Vas i kontaktirati. To je trenutak kada smo uspeli da potencijalnog klijenta dovedemo do vrata. Od te tačke na dalje mi imamo malo ili nimalo mogućnosti da dalje utičemo, ali Vaši zaposleni i Vi i te kako možete.
IBN Studio svojim klijentima nudi usluge grafičkog dizajna brzo, kvalitetno i povoljno.
U te usluge spada:
– Izrada likovno-grafičkih rešenja
– Kreiranje logotipova
– Kreiranje korporativnog identiteta, odnosno upodobljavanje vizuelno-grafičkog izgleda celokupnog materijala jedinstvenom obrascu po kojem je klijent prepoznatljiv.
– Kreiranje promotivnog materijala kao što su vizit karte, flajeri, memorandumi, brošure i slično
– Izrada knjige grafičkih standarda